کلینیک درمان اضطراب

اضطراب باعث ایجاد خلل در مراحل مختلف زندگی شده است . بنابراین تشخیص و درمان آن باید از اهیمت فراوانی برخوردار باشد . تشخیص نوع اختلال اضطرابی و چگونه درمان نیاز به مراجعه به یک کلینیک جهت درمان اضطراب دارد . در ادامه توضیحاتی مختصر از اضطراب، انواع آن و همچنین نوع تشخیص آن بیان می شود.

اختلالات اضطرابی

علائم اختلال اضطراب ، ده‌ها میلیون انسان را تحت تأثیر قرار داده است ، فقط حدود یک سوم آنها در هر سال معالجه شرایط خود را دریافت خواهند کرد. علائم اختلالات اضطرابی شدید ، ناراحت کننده و تغییر دهنده زندگی است و به طرق مختلفی بر عملکرد روزانه تأثیر می گذارد. علی رغم ماهیت فراگیر آنها ، اختلالات اضطرابی به درمان بسیار پاسخگو هستند و هنگامی که افراد مبتلا به بهبودی متعهد می شوند می توانند یاد بگیرند که اضطراب خود را کنترل کنند و تأثیر آن را بر زندگی خود به حداقل برسانند.

تعریف اختلال اضطراب

اگرچه اضطراب طبیعی ناخوشایند اما تحمل پذیر است ، اما اضطراب شدیدتری که مبتلایان به اختلال اضطراب تجربه می کنند ، مانع از آن می شود که زندگی آزادانه داشته باشند و علایق خود را بدون محدودیت دنبال کنند. برخوردها ، رویدادها یا محیطهای خاص احساسات جدی از پریشانی و ناراحتی را برانگیخته و مبتلایان به اختلال اضطراب برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض دید افراد یا مکانهایی که باعث تحریک پاسخهای اضطرابآمیز آنها می شوند ، به طرز زیادی می روند.

اختلالات اضطراب عملکرد روزانه را مختل می کند. افرادی که آنها را در اختیار دارند ممکن است برای یافتن و حفظ شغل ، عملکرد خوب در مدرسه ، ایجاد روابط رضایت بخش یا فعالیت هایی که موجب لذت و یا کمک به پیشرفت خود می شود ، تلاش کنند.

انواع اختلالات اضطراب

شش نوع اختلال اضطراب وجود دارد:

فوبیای خاص

فوبیا ترسهای شدید ، غیرمنطقی و غیرقابل کنترل از افراد خاص ، مکان ها یا چیزهایی است. فوبیای خاص به عنوان یک گروه رایج ترین نوع اختلال اضطراب است که ۷/۸ درصد از افراد بالغ را تحت تأثیر قرار می دهد.

اختلال اضطراب اجتماعی

مبتلایان به اختلال اضطراب اجتماعی در انواع شرایط اجتماعی دچار عصبیت و اضطراب بیش از حد هستند. مبتلایان به اختلال اضطراب اجتماعی از شرمساری و طرد شدن می ترسند و در حالی که مایل به برقراری ارتباط با افراد دیگر هستند ، از نا امنی خودشان از انجام این کار منع می شوند. اختلال اضطراب اجتماعی ۶٫۸ درصد از افراد بالغ را تحت تأثیر قرار می دهد و آن را به دومین شکل شایع در اختلال اضطراب تبدیل می کند.

اختلال هراس

زنان و مردان مبتلا به اختلال هراس حملات ناگهانی اضطراب را تجربه می کنند ، که باعث ایجاد طیف وسیعی از علائم ترسناک و ناتوان کننده از جمله سرگیجه ، ضربان قلب ، ضربان شدید ، تعریق ، مشکلات تنفسی و ترس شدید از غش می شود. اختلال هراس در حدود ۲٫۷ درصد از افراد بالغ را تحت تأثیر قرار می دهد.

اختلال وسواس

وسواس فکری باعث ایجاد افکار مزاحم ، ناخوشایند ، مکرر ، همراه با آداب و رسوم تکراری یا رفتارهایی می شود که افراد مبتلا مجبور به تکرار برای جلوگیری از فاجعه هستند. وسواس روانشناختی و اجبارهای رفتاری مرتبط با OCD ناخواسته و غیر منطقی است ، اما افراد مبتلا به OCD نمی دانند چگونه آنها را کنترل کنند. حدود یک درصد از افراد بالغ از علائم استرس زا مبتلا به OCD رنج می برند.

علائم اختلال اضطراب و تشخیص

شرایطی که یک واکنش اضطراب را ایجاد می کند براساس نوع اختلال اضطراب متفاوت است. اما همه اختلالات اضطرابی علائم جسمی سازگار با اضطراب شدید و غیرقابل کنترل دارند ، از جمله:

ضربان قلب سریع

تعریق شدید

سرگیجه یا سرگیجه

مشکلات تنفسی

تهوع یا سوزن شدن در دست یا صورت

تنش و درد عضلانی

درد معده ، تهوع ، اسهال

لرزیدن

خشکی دهان و مشکل در صحبت کردن

افراد مبتلا به اختلالات اضطرابی سعی می کنند از هرگونه تجربه یا محیطی که معتقدند پاسخی اضطراب آورانه را آغاز می کنند ، دوری کنند. هنگامی که آنها می دانند قرار گرفتن در معرض چنین شرایطی اجتناب ناپذیر است ، آنها اغلب از قبل از اضطراب پیش بینی شدید رنج می برند ، که این تنها رنج های مربوط به شرایط آنها را عمیق تر می کند.

تشخیص اختلال اضطراب

مراجعه به کلینیک روانشناسی خوب می تواند گام اول برای تشخیص مشکل شما باشد. به دنبال صحبت با شما ، در صورت گزارش علائم اضطراب متعدد ، یک روانشناس اضطراب را تشخیص می دهد. برخی از این علائم ممکن است از نظر ماهیت عمومی باشند ، در حالی که برخی دیگر با یک اختلال خاص سازگار هستند. این علائم اضطراب باید به مدت شش ماه یا بیشتر به نمایش گذاشته شود ، و آنها باید به اندازه ای شدید باشند که عملکرد طبیعی را مختل کنند.

کلینیک درمان اختلالات افسردگی در تهران

نظرات بسته شده است.