توهم ابتلا به بیماری کرونا

با توجه به ایجاد ویروس کرونا در چند ماه اخیر بسیاری از مردم با علائم جزئی و برای تست کرونا مراجعه کرده ایند که نتیجه بسیاری از آن ها منفی بوده است . لازم به ذکر است که از نگرانی و ترس ابتلا به این بیماری باعث می شود برخی از علائم آن به صورت تلقین شده در بدن افراد ایجاد شود . بنابراین استرس و اضطراب را از خود دور کنید .

استرس های بیش از حد باعث تضعیف شدن سیستم ایمنی می شود . اگر سیستم ایمین ضعیفی داشته باشیم نه تنها در برابر کرونا بلکه در برابر بسیاری از بیماری ها تسلیم می شویم .

در ادامه توضحی کوتاهی در زمینه بیماری کرونا و بیماری تلقین و هیستری داده می شود .

کرونا ویروس

هیستریک یا هیستریا

هیستریا اصطلاحی است که برای توصیف افراط عاطفی به کار می رود . به عبارتی افراد غیرمستقیم ، هیستری اغلب برای توصیف رفتارهای برانگیخته احساساتی استفاده می شود که به نظر می رسد بیش از حد و خارج از کنترل است.

وقتی کسی به روشی پاسخ می دهد که به نظر می رسد به طور نامتناسب از وضعیت عاطفی برخوردار است ، غالباً به عنوان هیستریک توصیف می شود. این اصطلاح غالباً برای اشاره به تعدادی از علائم استفاده می شد که بطور کلی فقط در زنان مشاهده می شد.

علائم هیستریک

علائم هیستریک شامل فلج جزئی ، توهم و عصبی بودن است. علائم دیگری که اغلب به هیستری نسبت داده می شوند عبارتند از:

• اضطراب
  • غش
  • عصبی بودن
  • بیخوابی
  • تحریک پذیری
  • و …

هیستری ممکن است امروزه یک تشخیص روانشناختی معتبر نباشد ، اما نمونه خوبی از چگونگی ظهور ، تغییر و جایگزینی مفاهیم است زیرا ما درک بیشتری از نحوه تفکر و رفتار انسانها کسب می کنیم.

بیماری کرونا

کرونا یک بیماری ویروسی است که از طریق لمس وسایل آلوده ، هوا و … به راحتی قابل انتقال است . اما این بیماری با توجه به شیوئع زیاد آن دارای آمار مرگ کمی است و تنها دو درصد از افراد مبتلا که بیماری هایی همچون مشکل قلبی، دیابت ، مشکلات ریوی و تنفسی و همانند این ها را دارا بودند دچار مرگ می شوند .

بیماری کروناویروس

واکسن ، دارو یا درمانی برای کرونا ویروس جدید  وجود دارد؟

نه هنوز. تا به امروز ، هیچ واکسنی و هیچ داروی ضد ویروسی خاص برای جلوگیری و یا درمان ویروس کرونا جدید وجود ندارد. با این حال ، مبتلایان برای رفع علائم باید مراقبت کنند. افراد مبتلا به بیماری جدی باید در بیمارستان بستری شوند. بیشتر بیماران به لطف مراقبت ها بهبود می یابند.

واکسنهای احتمالی و برخی از داروهای خاص در دست بررسی است. آنها از طریق آزمایشات بالینی مورد آزمایش قرار می گیرند.

مؤثرترین راه های محافظت از خود و دیگران در برابر کرونا ویروس جدید  این است که مرتباً دستان خود را تمیز کنید ، سرفه خود را با خم آرنج یا بافت بپوشانید و فاصله حداقل ۱ متر را از افرادی که سرفه می کنید یا عطسه رعایت کنید .

آیا کرونا ویروس جدید  همان SARS است؟

خیر. ویروسی که باعث کرونا ویروس جدید  و ویروس ایجاد سندرم شدید تنفسی حاد یا همان کرونا سارس می شود از نظر ژنتیکی با یکدیگر مرتبط هستند ، اما تفاوت هایی نیز دارند . SARS کشنده تر اما با سرایت کمتری است. از سال ۲۰۰۳ تاکنون هیچ شیوع SARS در هیچ کجای جهان مشاهده نشده است.

مشاوره آنلاین روانشناسی

مدت زمان پنهان برای کرونا ویروس جدید  چقدر است؟

دوره پنهان کرونا ویروس به معنی زمان ابتلا به ویروس و شروع علائم بیماری است. بیشترین تخمین دوره نهان برای کرونا ویروس جدید  از ۱ الی ۱۴ روز است ، که معمولاً در حدود پنج روز نمایان می شود .

آیا باید از حیوانات فاصله بگیریم ؟

برای محافظت از خود ، بهتر از برخی از موارد را رعایت کنیم ، از جمله مانند بازدید از باغ وحش ، از تماس مستقیم با حیوانات و سطوح در تماس با حیوانات خودداری کنید. اطمینان از روشهای ایمنی غذایی در همه زمان ها. گوشت و شیر و اندام های حیوانی را با احتیاط انجام دهید تا از آلودگی غذاهای پخته نشده جلوگیری کنید و از مصرف محصولات حیوانی خام یا پخته نشده خودداری کنید.

چه مدت ویروس روی سطوح زنده می ماند؟

هنوز مشخص نیست که چه مدت ویروس بر روی سطوح زنده مانده است ، اما به نظر می رسد مانند سایرویروس ها رفتار می کند. مطالعات نشان می دهد كه ممكن است برای چند ساعت یا تا چند روز روی سطوح باقی بمانند. این ممکن است در شرایط مختلف (به عنوان مثال دما یا رطوبت محیط) متفاوت باشد.

اگر فکر می کنید ممکن است یک سطح آلوده باشد ، آن را با مواد ضد عفونی کننده ساده تمیز کنید تا ویروس را از بین ببرد و از خود و دیگران محافظت کند. دستان خود را با دستمال حاوی الکل تمیز کنید یا آنها را با آب و صابون بشویید. از لمس چشم ، دهان و بینی خودداری کنید.

مشاوره تلفنی برای خیانت زناشویی

مشاوره غیر حضوری روانشاسی